Frakt

Köp & leveransvillkor

Frakt

Granitkeramik.nu använder sig av fast fraktpris eller fri frakt till din hemadress. Detta innebär att vi har fri frakt på alla beställningar överstigande 6000 sek, understiger beställningen 6000 sek blir fraktkostnaden alltid 119 sek. Vi levererar med DB SCHENKER privpak utan avi och kvittens. Leveranstiden är 3-5 dagar från beställningsdatum. Se ytterligare villkor nedan.

Nyhet!

När varan har lämnat vårt lager kommer du att få ett mail med en ”trackinglänk” så du kan följa ditt gods. 

Hempaket/Företag dagtid mellan kl. 08:00 till kl. 16:00 utan kvittens (Schenker)

Levereras till din/er dörr och ställs av även om du/ni inte är hemma. Leverans sker under dagtid (08.00-16.00) vardagar. Du godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittens anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Du erhåller heller ingen avisering om när den kommer dock får du ett mail med din faktura då din order lämnar vår fabrik.

Det är viktigt att du/ni anger all information så som antal trappor och eventuell portkod i meddelandefältet när du slutför din beställning, här kan du även lämna en kommentar om vart du vill ha din leverans om du inte är hemma, t.ex. ”i garaget” eller ”lämna paketet i uterummet”.

Viktigt även att ditt namn finns uppsatt direkt innanför porten om du har trappuppgång. Tänk på att beställningar över 65 kg vanligtvis levereras på halvpall. Om du bor i lägenhet eller om det inte finns möjlighet att lossa denna utanför din dörr kommer Schenker att ställa av den på närmsta lämpliga plats.

Du/ni kan få leverans även om du har porttelefon, men måste vid beställning lämna anvisningar i meddelandefältet så att vi kommer in i trappuppgången. Om vi av någon anledning inte kommer in i porten eller felaktigt angiven adress har lämnats så kommer Schenker att försöka kontakta dig för ytterligare leveransanvisningar, om de inte får tag på dig kommer paketet att gå i retur till oss.

Oceanbutiken står för transportrisken d.v.s. skador som kan uppstå under transporten till kund. Synlig skada ska alltid påtalas till chaufför/ombud på plats och noteras av denna, om det är möjligt med valt leveranssätt. Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till GranitKeramiks kundservice på 0729008606

 För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar.

Skicka produktintresse